Bilder på amerikanska bröllopstårtan

2 Aug

//MW

2 svar to “Bilder på amerikanska bröllopstårtan”

  1. Hilda 3 augusti, 2012 den 09:46 #

    Hej!

    Wow, vilka bak(konst)verk du gör! 🙂 så jäkla häftigt.

    Jag måste bara fråga dig om en grej. Jag försökte gjuta praliner i form för några veckor sedan, och enligt min termometer så gick tempereringen av chokladen bra, men den blev så rinnig att när jag vände på formen så rann ALL choklad ut 😦 är det ett typiskt misslyckande av temperering eller dålig choklad tror du? :>

    //Hilda

    • mikaelaweider 3 augusti, 2012 den 12:16 #

      Hej! Roligt att du gillar det jag gör 🙂

      Konstigt att chokladen rann ut, om tempereringen gick bra. Chokladen ska inte vara så tunn utan lite tjockare och trög flyttande.

      Va använder du för form och putsa du formen innan?

      Jag brukar använda mig av olika sorters choklad (dock inte blockchoklad!) och det brukar bli bra.

      Hoppas det går bättre nästan gång 🙂

      Med vänlig hälsning, Mikaela

Lämna en kommentar